System bezdętkowy z... dętką

Sobota, 26 czerwca 2010 · Komentarze(1)
Kategoria Sprzęt
Byłem dziś u Szuwara na serwisie zrobić ghetto tubelessa. Już dłuższy czas miałem ochotę poeksperymentować, ale trzymał mnie kiepski dostęp do kompresora (a jakoś średnio widziałem dymanie ze wszystkim na stację benzynową) oraz jednak dość wysoki koszt takiej zabawy. Na szczęście chłopaki kupili na serwis litrową butlę płynu i ugadaliśmy się, że płacę za tyle ile zostało zużyte - więc wyszło bardzo przyzwoicie. Na początku próbowaliśmy sprawdzonej przez Michała metody z prawie oryginalną opaską uszczelniającą z grubej taśmy klejącej z Castoramy. Jemu to działa idealnie - więc zabraliśmy się ochoczo do pracy. Niestety szybko się okazało, że moje Kendy za nic nie chcą wpaść w rant obręczy i się uszczelnić - obręcz jest za szeroka i zawsze gdzieś zostawała szpara na palec... Sięgnęliśmy więc po sprawdzoną przez innych metodę z dętką 20" i zaskoczyło od strzału...

Ghetto tubeless - widać niedokładnie dociętą opaskę z dętki 20". Opona wygląda na łysą dzięki (albo przez) mikroskopijną głębię ostrości, nie jest jeszcze tak źle :)

Korzystaliśmy z dętek 20x1.95 Kendy, oraz mleczka Stan's NoTubes.

Dla zupełnie niewtajemniczonych dwa filmiki (in inglisz):

A po za tym, jak pewnie zauważyliście - szerzej jest. Lepiej dla fot będzie :)